راهنمای کامل یادگیری هر زبانی با تماشای فیلم

آیا می دانستید که یادگیری زبان از طریق فیلم می تواند یکی از سرگرم کننده ترین راه ها برای افزایش مهارت های شما باشد؟

در واقع، فیلم ها به شما اجازه می دهند زبان ها را به صورت رایگان یاد بگیرید.

خوب، به سادگی روشن کردن تلویزیون و جذب زبان نیست، اما با این راهنما، فیلم ها می توانند به برخی از منابع مورد علاقه شما تبدیل شوند.

در اینجا همه چیزهایی است که باید در مورد یادگیری زبان از طریق فیلم بدانید، از نکات و تکنیک‌های عملی گرفته تا پلتفرم‌های پخش برتر و حتی توصیه‌های ژانر.

چرا زبان را با تماشای فیلم یاد بگیریم؟

در اینجا دلیل محبوبیت تماشای فیلم در بین زبان آموزان است:

  • تماشای فیلم شما را با گفتار بومی آشنا می کند. گاهی اوقات، فیلم های تاریخی یا فانتزی ممکن است بازتاب دقیق هنجارهای گفتاری فعلی نباشند، اما بیشتر فیلم های معاصر از زبان مشترکی استفاده می کنند که افرادی که فیلم را تماشا می کنند نیز استفاده می کنند.
  • تماشای فیلم واژگان را در متن قرار می دهد. اگر کلمه ای را متوجه نمی شوید، اغلب می توانید بر اساس آنچه اتفاق می افتد و نشانه های بصری، مانند حالات چهره شخصیت ها، حدس بزنید. به علاوه، می توانید ببینید که چگونه واژگان ممکن است در موقعیت های مختلف استفاده شود.
  • تماشای فیلم اعتیادآور و سرگرم کننده است. هنگامی که در یک رول قرار گرفتید، فقط می خواهید به تماشای آنها ادامه دهید. و هنگامی که به زبان مقصد خود تماشا می کنید، ماهیت اعتیادآور فیلم ها می تواند منجر به پیشرفت های گسترده در مهارت های زبانی شما شود.

با این حال، بسیاری از زبان‌آموزان نمی‌دانند هنگام یادگیری زبان با فیلم‌ها چه می‌کنند. تماشای یک فیلم و امید به یادگیری از آن می تواند وسوسه انگیز باشد. اما از آنجایی که بسیاری از یادگیرندگان آماده نیستند، اغلب آن‌طور که انتظار داشتند از فیلم‌ها بهره نمی‌برند.

16 نکته ارزشمند برای یادگیری زبان از طریق فیلم

از کوچک شروع کنید.


فیلم‌های تمام‌قد می‌توانند بسیار طولانی باشند، و اگر تمرین گوش دادن زیادی را در یک مرحله انجام نداده‌اید، می‌توانند طاقت‌فرسا باشند. خوشبختانه، شما مجبور نیستید همه چیز یا هیچ کاری را انجام دهید. شروع کوچک می تواند راهی عالی برای انتقال به سمت تماشای فیلم های کامل باشد.

می‌توانید با تماشای صحنه‌ها یا کلیپ‌های فیلم شروع کنید، یا فقط با تماشای تریلر فیلم شروع کنید. هر یک از گزینه‌ها می‌توانند طعم تماشای یک فیلم به زبان مقصد خود را بدون اینکه شما را بالای سرتان بیاندازند، به شما بچشند.

شما می توانید بهترین مجموعه های آموزش زبان انگلیسی با فیلم را از سایت لایبر دریافت کنید.

فیلم خود را با دقت انتخاب کنید

لازم نیست به اولین فیلمی که به زبان مقصد خود پیدا می کنید بسنده کنید! در عوض، فیلم خود را با دقت انتخاب کنید تا مطمئن شوید که انتخاب مناسبی برای شماست.

به سطح آن توجه کنید تا مطمئن شوید که با مجموعه مهارت شما کار می کند. شما اغلب می توانید سطح دشواری را بر اساس ژانر فرض کنید:

  • اکثر فیلم های کودکان نسبتا آسان هستند.
  • برخی از فیلم‌های اکشن نیز قابل دسترس هستند، زیرا اغلب بیشتر به جلوه‌های بصری تکیه می‌کنند تا دیالوگ.
  • دنبال کردن فیلم‌های جدی و عمیق معمولاً کمی سخت‌تر است، زیرا ممکن است بیشتر به ظرافت‌هایی تکیه کنند که گرفتن آن‌ها در یک زبان خارجی دشوار است.

همچنین در نظر بگیرید که آیا واژگان ارزشمند است یا خیر. به عنوان مثال، رویه پلیس احتمالاً شامل بسیاری از اصطلاحات فنی است که ممکن است لازم نباشد در زبان مقصد خود بدانید. با این حال، فیلم هایی مانند کمدی های عاشقانه معمولاً دارای واژگان رایج تری هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *