چگونه برای یادگیری زبان انگلیسی انگیزه داشته باشیم – نکته شماره 2

هرگز مهارت های انگلیسی خود را با دیگران مقایسه نکنید

یکی از دلایلی که بسیاری از زبان آموزان انگلیسی نسبت به مهارت های خود نظر خوبی ندارند این است که خود را با انگلیسی زبانان مادری یا سایر زبان آموزانی که به تسلط کامل رسیده اند مقایسه می کنند. اگر مشاهده کنید که انگلیسی شما به خوبی دیگران نیست، شروع به بدگویی از خود می کنید – این که ناقص هستید، ضعیف هستید و …

هیچگاه خود را با دیگران مقایسه نکنید – این منصفانه نیست!

افراد نیتیو انگلیسی زبان بیش از 20 سال به صورت شبانه روزی با زبان انگلیسی سر و کار داشته اند. آنها هزاران ساعت تلویزیون به زبان انگلیسی تماشا کرده‌اند، سال‌ها و سال‌ها در مدرسه آموزش دیده‌اند، هزاران کتاب به زبان انگلیسی خوانده‌اند و در میلیون‌ها مکالمه به زبان انگلیسی شرکت کرده‌اند.

نیتیوها این مزیت بزرگ را دارند. اگر این همه تجربه را داشتید، شما هم یک نیتیو بودید. بنابراین مقایسه خود به عنوان یک زبان آموز انگلیسی با یک انگلیسی زبان مادری منطقی نیست. یادگیری زبان در مراحل بعدی زندگی تجربه متفاوتی است و نمی توان آن را با بزرگ شدن به عنوان یک زبان مادری از بدو تولد مقایسه کرد.

همچنین باید از مقایسه خود با سایر زبان آموزان انگلیسی خودداری کنید. واقعیت این است که همه افراد متفاوت هستند – برخی افراد به طور طبیعی سریعتر یاد می گیرند، برخی افراد به طور طبیعی کندتر یاد می گیرند. برخی از افراد زمان بیشتری را برای مطالعه صرف کرده‌اند، برخی دیگر به صورت گاه و بیگاه مطالعه کرده اند. برخی از زبان آموزان معلمان عالی داشته اند، برخی دیگر در یافتن یک معلم یا روش خوب با مشکل مواجه شده اند.

مهارت های انگلیسی خود را با دیگران مقایسه نکنید. فقط روی پیشرفت فردی خود تمرکز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *